مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مرداد 1397 ساعت 11:052018-08-07اقتصادي

تنها 10 درصد مراکز دفن زباله شهری آذربایجان شرقی با مجوزهای زیست محیطی است


معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان این که از 59 مرکز دفن زباله شهری استان، حدود 10 درصد آن ها دارای مجوزهای زیست محیطی بوده و در آن ها دفن زباله به صورت اصولی انجام می شود، - گفت: متأسفانه اغلب زباله گاه های استان از وضعیت زیست محیطی و بهداشتی مناسبی برخوردار نیستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حسن عباس نژاد در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: سرانه تولید زباله در میانگین جهانی 80 گرم و میانگین کشوری 820 گرم به ازای هر نفر است که این میزان در شهر تبریز 800 گرم و در استان 560 گرم در روز است.

وی با بیان این که 52 مرکز دفن زباله شهری و روستایی در سطح استان وجود دارد که بر اساس آخرین آمار اخذ شده، میزان پسماندهای خانگی تولید شده در استان در حدود 980 هزار تن در سال است، گفت: تبریز با میزان تولید زباله 1200 تن در روز، بیشترین تولیدکننده زباله در استان است و در سایر شهرهای استان 1523 تن در روز زباله تولید می شود.

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی افزود: سهم تولید زباله شهرهای استان 46 درصد مربوط به شهر تبریز و 54 درصد مربوط به سایر شهرهای استان است.

عباس نژاد ادامه داد: متأسفانه 75 درصد نحوه جمع آوری زباله از منازل به صورت غیراصولی انجام می شود و پروسه تفکیک در مبدأ تنها در حدود 25 درصد موارد انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 10 درصد مراکز دفن زباله شهری آذربایجان شرقی با مجوزهای زیست محیطی است

تنها 10 درصد مراکز دفن زباله شهری آذربایجان شرقی با مجوزهای زیست محیطی است