مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 مرداد 1397 ساعت 10:552018-08-07پزشكي

پردازش تلفیقی داده ها در تصویربرداری مغز امکان پذیر شد


محققان کشور موفق به توسعه یک روش برای تلفیق تصاویر آناتومی و داده های کارکردی حالت استراحت شدند که بر مبنای همبستگی کانونی بین داده ها می تواند مناطقی از مغز را که بر اثر بیماری دارای تغییرات شده، - مشخص کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر غلامعلی حسین زاده، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و مجری این طرح تحقیقاتی با بیان این که با پردازش تلفیقی داده های مدالیته های مختلف تصویربرداری مغزی می توان تصاویر مغزی متعدد را به صورت واحد مورد تجزیه و تحلیل قرار داد، گفت: این روش بر روی داده‏ های واقعی از بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و افراد سالم مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: در این طرح پژوهشی یک روش دارای چند متغیر برای تلفیق تصاویر آناتومی و داده های کارکردی حالت استراحت توسعه یافته و بر مبنای همبستگی کانونی بین داده ها می تواند مناطقی از مغز را که بر اثر بیماری دارای تغییرات شده، مشخص کرد.

حسین زاده یادآور شد: تصویربرداری کارکردی تشدید مغناطیسی، تصویربرداری تانسور انتشار و تصویربرداری آناتومی نمونه هایی از مدالیته های مختلف تصویربرداری مغز و اعصاب هستند و هر مدالیته می تواند بخشی از تغییرات در ساختار و کارکرد مغز در اثر بیماری های مغزی (مانند اسکیزوفرنی و یا آلزایمر) را آشکار کند و در قسمتی از معای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پردازش تلفیقی داده ها در تصویربرداری مغز امکان پذیر شد

پردازش تلفیقی داده ها در تصویربرداری مغز امکان پذیر شد