مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 مرداد 1397 ساعت 23:412018-08-06دانش

8 دانشگاه ایرانی در بین هزار دانشگاه اول دنیا در رتبه بندی «وبومتریک»


در نسخه اول رتبه بندی وبومتریک در 2018، هشت دانشگاه ایرانی در بین هزار دانشگاه اول دنیا قرار داشتند که در جدیدترین نسخه وبومتریک، این تعداد به 9 دانشگاه رسید.

- 8 دانشگاه ایرانی در بین هزار دانشگاه اول دنیا در رتبه بندی وبومتریک در نسخه اول رتبه بندی وبومتریک در 2018، هشت دانشگاه ایرانی در بین هزار دانشگاه اول دنیا قرار داشتند که در جدیدترین نسخه وبومتریک، این تعداد به 9 دانشگاه رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، پایگاه رتبه بندی وبومتریکس بیش از 28 هزار دانشگاه و موسسه تحقیقاتی جهان را بر مبنای 4 شاخص رتبه بندی می کند، که در این بخش دانشگاه ها در یک رتبه بندی کلی جهانی و همچنین به صورت قاره ای تقسیم می شوند.

نظام رتبه بندی وبومتریک به ارزیابی حضور پژوهشی و آموزشی دانشگاه ها در وب از طریق وب سایت های دانشگاهی آنان می پردازد.

بر این اساس، وب سایت دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی بر اساس 4 شاخص تعداد صفحات وب دانشگاه در گوگل ( Presence ) با وزن 5 درصد، تعداد ارجاع یا لینک های برقرار شده از سایر سایت ها به سایت دانشگاه (شاخص Visibility ) با وزن 50 درصد، تعداد استنادات 10 نویسنده پُراستناد دانشگاه در Google Scholar Citations (شاخص Openness ) با وزن 10 درصد و تعداد مقالات کیفی دانشگاه قرارگرفته در بین 10 درصد مقالات پُراستناد موضوع مربوطه در سایت SCImago (شاخص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

8 دانشگاه ایرانی در بین هزار دانشگاه اول دنیا در رتبه بندی «وبومتریک»

8 دانشگاه ایرانی در بین هزار دانشگاه اول دنیا در رتبه بندی «وبومتریک»