مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 مرداد 1397 ساعت 16:312018-08-05سياسي

کریمی در گفت وگو با فارس: مناطق آزاد تبدیل به مسیری برای قاچاق کالا شده است


متأسفانه مناطق آزاد تبدیل به مسیری برای قاچاق کالا شده است.

- علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس" اظهار داشت: با توجه به اینکه لایحه ایجاد 9 منطقه آزاد تجاری و 13 منطقه ویژه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد بر این نکته تأکید می کنم که در سیاست های اقتصادی مقاومتی و در بند 11 آن در توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تأکید شده است.

وی افزود: اما با توجه به چهار محور که از جمله آن انتقال فناوری های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات خدمات و تأمین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج کشور مورد توجه است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: این چهار محور نشان می دهد که رویکرد ما برای مناطق آزاد باید در این محدوده ها باشد اگر توسعه ای قرار است در مناطق آزاد بیافتد با این رویکردها باید صورت گیرد.

کریمی همچنین عنوان کرد: متأسفانه مناطق آزاد طی بیش از دو دهه گذشته که فعالیت داشتند عملاً شاهد تحقق این رویکردها در عملکرد مناطق آزاد نبودیم.

وی یادآور شد: ضمن پذیرش اصل وجود مناطق آزادی به عنوان یک امکان برای اقتصاد ما متأسفانه انتقادات جدی به عملکرد مناطق آزاد در سال های گذشته داریم و نقشی که امروز مناطق آزاد در کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کریمی در گفت وگو با فارس: مناطق آزاد تبدیل به مسیری برای قاچاق کالا شده است

کریمی در گفت وگو با فارس: مناطق آزاد تبدیل به مسیری برای قاچاق کالا شده است