مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 مرداد 1397 ساعت 14:252018-08-01پزشكي

امکان پیشگیری از بروز سکته با پایش سلامت و بررسی ریسک فاکتورها


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت از قابل پیشگیری بودن 80 درصد بیماری های قلبی، عروقی و نیز سکته ها خبر داد و خاطرنشان کرد: با پایش سلامت و بررسی ریسک فاکتورها می توان از بروز سکته ها پیشگیری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا ملک زاده در مراسم "انعقاد تفاهم نامه پایش سلامت کارکنان ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی"، با بیان این مطلب، افزود: تقریباً 55 درصد ایرانیان تا سن 50 سالگی، دارای حداقل سه ریسک فاکتور اساسی مرتبط با سلامت هستند که بسیاری از آن ها از این ریسک فاکتورها اطلاعی ندارند.

وی با اشاره به اینکه طبق مطالعات صورت گرفته، 80 درصد بیماری های قلبی عروقی و سکته ها قابل پیشگیری هستند، ادامه داد: همچنین با پایش سلامت و بررسی ریسک فاکتورها می توان از بروز سکته ها پیشگیری کرد؛ برای مثال می توان افرادی در سنین بالا را که در معرض ابتلا به سکته های قلبی و مغزی هستند شناسایی کرده، با درمان به موقع، 10 سال یا بیشتر بر عمر آن ها افزود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: راه اندازی کوهورت سلامت کارکنان وزارت بهداشت، این تصور را ایجاد می کند که چرا وزارت بهداشت این طرح را برای کارکنان خود اجرا می کند، اما موضوع این است که اگر نتوانیم از مرگ زودرس کارکنان وزارت بهداشت پیشگیری کنیم، چطور می توانیم از مرگ زودرس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان پیشگیری از بروز سکته با پایش سلامت و بررسی ریسک فاکتورها

امکان پیشگیری از بروز سکته با پایش سلامت و بررسی ریسک فاکتورها