مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 مرداد 1397 ساعت 14:312018-07-31سياسي

پاسخ وزیر ارتباطات به ادعای حمله ایران به تلگرام


وزیر ارتباطات در پاسخ به ادعاهای اخیر مطرح شده درباره منحرف کردن IPهای تلگرام توسط ایران با بیان جزییات فنی بهسازی اخیر در شبکه شرکت مخابرات ایران، - این ادعا را رد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اسناد و کتابخانه ملی در جمع خبرنگاران در نمایشگاه الکامپ در پاسخ به این سوال که اخبار هایجکت BGP تلگرام توسط دولت ایران صحت دارد یا خیر؟ گفت: این سوال را اصلاح می کنم، این اتفاق در شبکه مخابرات ایران رخ داده و توسط دولت انجام نشده است.

وی گفت: اتفاقی که می گویند رخ داده این بوده که روز گذشته ظاهراً از ساعت 4 تا 6 بامداد یک تغییر توپولوژی و بهسازی زیرساخت های شبکه شرکت مخابرات در حال انجام بوده است.

از لحاظ فنی مخابرات از پروتوکل OSPT برای روتینگ استفاده می کرد که یکی از تغییرات این بوده که پروتوکل لبه شبکه را به BGP تغییر دهند.

وی ادامه داد: با دستور قضایی که برای فیلتر تلگرام صادر شده بود در جدول روتینگ، IP های مختلفی را به سمت نال صفر هدایت کرده بودند که این مباحث خیلی فنی است که روتینگ را در شبکه کامندی که در لایه قبلی زدی بودند ریدیستیریبیوت می کنند، در کل شبکه ادورتایز می شود و این باعث اختلال شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ وزیر ارتباطات به ادعای حمله ایران به تلگرام

پاسخ وزیر ارتباطات به ادعای حمله ایران به تلگرام