مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 مرداد 1397 ساعت 11:512018-07-31سياسي

یک مقام دولت نجات ملی یمن خبر داد فرانسه از عملیات نظامی علیه یمن خارج می شود


پاریس در اظهارنظری که ثابت کننده حضور فرانسه در حمله نظامی به یمن است، تاکید کرده که دیگر بخشی از عملیات ائتلاف عربی علیه یمن نیست اما حاضر نشده فروش سلاح به عربستان را متوقف کند.

- " به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حسین العزی رییس روابط خارجه در جنبش انصارالله و معاون وزیر خارجه در دولت نجات ملی یمن، اعلام کرد که فرانسه دیگر بخشی از عملیات ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن نیست.

العزی در پستی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: فرانسه به ما تاکید کرد که دیگر در عملیات ائتلاف متجاوز به یمن، حضور ندارد و امروز - بیش از پیش- با راهکار سیاسی به عنوان تنها گزینه موجود همراه است.

  خرداد ماه پیش،  انور قرقاش وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی رسما اذعان کرد که نیرو های فرانسوی در حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و آمریکا به بندر الحدیده مشارکت دارند.

وی به صراحت اعلام کرد: از تلاش های نیرو های فرانسوی برای خنثی کردن مین ها در مناطق آزاد شده در کنار نیرو های وابسته به ائتلاف عربی قدردانی می کنیم.

روزنامه فرانسوی فیگارو نیز اعلام کرده بود که نیرو های ویژه فرانسوی در کنار نیرو های اماراتی در نبرد های ساحل غربی یمن حضور دارند، اما وزارت دفاع فرانسه مشارکت در هرگونه نبردی در منطقه الحدیده را تکذیب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک مقام دولت نجات ملی یمن خبر داد فرانسه از عملیات نظامی علیه یمن خارج می شود

یک مقام دولت نجات ملی یمن خبر داد فرانسه از عملیات نظامی علیه یمن خارج می شود