مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 مرداد 1397 ساعت 18:202018-07-24پزشكي

شناخت رفتار مغز با کمک تصویر مغز مگس میوه


دانشمندان برای اولین بار تصویری کامل با وضوح بالا از مغز یک مگس میوه گرفته اند که به آنها اجازه می دهد ارتباطات نورونی را در سراسر مغز مگس دنبال کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، دانشمندان یک تصویر کامل با وضوح بالا از مغز یک مگس میوه ایجاد کرده اند که باعث می شود محققان ارتباطات نورون ها را در مغز این حیوان دنبال کنند تا در آینده به شناخت بیشتر مغز انسان برسند.

یک تیم از موسسه پزشکی "هاوارد هیوز"(Howard Hughes) این کار را انجام داده است.

"داوی باک"، محقق اصلی این پروژه می گوید که این سطح از وضوح پیش از این به دست نیامده بود و این تصویر به دانشمندان اجازه می دهد به خوبی درک کنند که کدام نورون ها در رفتارهای مگس میوه نقش ایفا می کنند.

اگرچه مغز یک مگس، کوچک و به اندازه یک دانه خشخاش است، اما ایجاد یک نقشه دقیق از 100 هزار نورون، خودش یک چالش بزرگ است و این نوع از تصویربرداری با روش های سنتی امکان پذیر نبود.

محققان مجموعه وسیعی از ابزارها را توسعه دادند که شامل دوربین های پرسرعت، سیستم های سفارشی سازی شده که می توانند به سرعت نمونه های بافت مغزی را پردازش کنند و پردازشگر رباتیک که می تواند نمونه ها را جمع آوری کرده و آنها را در جای خود قرار دهد، است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناخت رفتار مغز با کمک تصویر مغز مگس میوه

شناخت رفتار مغز با کمک تصویر مغز مگس میوه