مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مرداد 1397 ساعت 16:112018-07-23پزشكي

عوارضی که کم کاری تیرویید مادرزادی به همراه دارد


رییس گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به رصد 22 بیماری متابولیک ارثی در زمینه کم کاری تیرویید گفت: - کم کاری مادرزادی تیرویید، عوارض جبران ناپذیری بر تکامل مغز نوزاد بر جای می گذارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو"، فرزانه فربخش، رییس گروه بیماری های غیر واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ارتباط با اهمیت برنامه غربالگری بیماری کم کاری تیرویید اظهارداشت: در این برنامه، مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت برای شناسایی نوزادانی که ممکن است با مشکلات و اختلالات متابولیک به دنیا بیایند، تنها با گرفتن چند قطره خون و انجام آزمایش غربالگری بیماری های متابولیک مادرزادی، نوزاد را در مقابل خطر بروز بسیاری از بیماری های ذهنی و جسمی محافظت می کنند.

وی بیان کرد: این آزمایش غربالگری، برای تشخیص نوزادان مبتلا به اختلالات متابولیک بسیار مفید است.

بسیاری از این بیماری ها، در صورت تشخیص زود هنگام، قابل کنترل و درمان بوده و می توان از بروز علائم شدید و خطرناک این بیماری ها جلوگیری کرد.

در صورت تاخیر در تشخیص و درمان، این بیماری ها می توانند مشکلات ذهنی و جسمی مانند عدم توانایی حرکتی، عقب ماندگی ذهنی، سوء تغذیه، عدم توانایی تکلم را به دنبال داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارضی که کم کاری تیرویید مادرزادی به همراه دارد

عوارضی که کم کاری تیرویید مادرزادی به همراه دارد