مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مرداد 1397 ساعت 12:162018-07-23اقتصادي

اظهار نگرانی از بروز کاخ گرایی در معماری و نماسازی شهر تبریز


معمار و مدرس معماری در دانشگاه هنرهای اسلامی با اشاره به اینکه با یک آشفته بازار در بحث نماسازی مواجهیم، از بروز کاخ گرایی در معماری و نماسازی شهر تبریز اظهار نگرانی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، سامان صادقی صبح امروز در نشست تخصصی معماری و شهرسازی با عنوان شرح این صورت بی نام نگفتن تا کی؟ اظهار داشت: زمانی بود که معماری ایرانی، به همه جهان صادر می شد، اما امروز به عقب برگشته ایم و به جای اینکه در بستر خود معماری تولید کنیم، فقط معماری وارداتی داریم.

وی ادامه داد: سبک های بسیار پرتزیین تر از نماهای رومی نیز هست که در صورت عدم مدیریت ضوابط، می تواند نمای ابنیه تبریز را شلوغ تر، سنگین تر و پُرتجمل تر کند؛ اگر دوره گذار معماری با این جهت گیری باشد، باید نگران کاخ گرایی و تجمل گرایی مفرط در شهر تاریخی تبریز باشیم.

صادقی خاطرنشان کرد: معماری امروز تبریز، وضعیتی مشابه مصرف گرایی های پر زرق و برق گرفته و به سمت نمادگرایی های تجمل گرایانه پیش می رود.

وی با تأکید بر اینکه معماری، باید متکی به هویت و بستر بومی باشد، خاطرنشان کرد: موفقیت رُمان معروف دولت آبادی، به خاطر بستر هویتی و اجتماعی نویسنده است؛ این شاهکار اگر در بستر جامعه غربی نوشته می شد، تبدیل به چیز خنده داری می شود، معماری نیز چنین است و اگر احجام معماری، در ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهار نگرانی از بروز کاخ گرایی در معماری و نماسازی شهر تبریز

اظهار نگرانی از بروز کاخ گرایی در معماری و نماسازی شهر تبریز