مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 مرداد 1397 ساعت 10:002018-07-23سياسي

ایران و عربستان بدون پیش شرط بایکدیگر مذاکره کنند


نماینده پیشین ایران در سازمان همکاری اسلامی، گفت: ایران و عربستان سعودی برای مذاکره با یکدیگر نباید پیش شرط قائل شوند و در همین چارچوب باید تلاش کنند که اختلافات شان را پشت میز مذاکره حل کنند.

- صباح زنگنه ، در گفت وگو با ایسنا، در مورد اظهارات اخیر رییس جمهور مبنی بر این که ایران می خواهد در شرایط جدید ، روابط خود را با کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین اصلاح کند و آیا این آمادگی از سوی طرفین برای این موضوع وجود دارد، تصریح کرد: داشتن روابط حسنه با همه کشورهای همسایه یک اصل عقلایی است و مورد تایید همه سیاستمدارانی است که به منافع کشور می اندیشند.

وی با بیان این که این موضوع که عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین در طی سال های گذشته اقداماتی ناشایستی را علیه ایران انجام داده اند امری مسلم و غیرقابل کتمان است ، تاکید کرد: اما وضعیت کنونی منطقه می طلبد که کشورهای حاضر در این منطقه جغرافیایی با یکدیگر روابط حسنه ای داشته باشند.

وی با بیان این که ایران برای آغاز این روابط با اعلام آمادگی خود وظیفه اش را انجام داده است و اکنون نوبت عربستان سعودی، امارات متحده عربی و بحرین نیز است که در این زمینه دیدگاه خود را بیان کند ، گفت: اگر ایران و عربستان سعودی اشکالاتی را به سیاست خارجه یکدیگر وارد می کنند باید این م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران و عربستان بدون پیش شرط بایکدیگر مذاکره کنند

ایران و عربستان بدون پیش شرط بایکدیگر مذاکره کنند