مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 تیر 1397 ساعت 07:362018-07-22فرهنگي

غذاهای محلی همدان، ملی شدند


همدان در زمینه آثار و ابنیه تاریخی یکی از استان های غنی است اما در زمینه آثار ناملموس شامل سوغات و غذاهای محلی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد که چند مورد آن نیز ثبت ملی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، کهن شهر همدان به مانند هر شهر و استانی برای خود نشانه هایی دارد و این نشانه ها ممکن است آثار تاریخی یا آثار غیرملموس را شامل شود.

سوغات همدان از صنایع دستی گرفته تا مکان های گردشگری و غذاهای محلی، همه و همه نمادی از هنر این مرز و بوم است که همواره برای گردشگران جذابیت دارد.

هر گردشگری در سفر خود به یک شهر به ویژه در بوم گردی ها بیشتر تمایل به استفاده از غذاهای محلی و بومی آن منطقه دارد و یا به دنبال استفاده از آنها به عنوان سوغاتی است.

در استان همدان و 9 شهرستان این استان نیز غذاهای محلی زیادی پخت می شود که اهالی آن منطقه در فصول مختلف آنها را پخته و مصرف می کنند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در گفت وگو با فارس اظهار کرد: در چند روز گذشته پس از مستندسازی و ارسال پرونده چند آش محلی نهاوند به سازمان میراث فرهنگی، دو آش محلی شهرستان نهاوند به ثبت ملی رسید.

احمد ترابی بیان کرد: خمیر سِنل، مهارت پخت آش بادمجان و آش ورکواز از دیگر غذاهای محلی نهاوند بود که ثبت ملی شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذاهای محلی همدان، ملی شدند

غذاهای محلی همدان، ملی شدند