مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1397 ساعت 13:002018-07-21بين الملل

روسیه با ساخت نیروگاه هسته ای نفوذ خود را در عربستان افزایش می دهد


دستیابی عربستان به انرژی هسته ای امری ناگزیر است و آمریکا باید در راستای جلوگیری از نفوذ روسیه یا چین در عربستان سعودی با ساخت راکتورهای هسته ای خود این راکتورها را بسازد.

- یک پایگاه خبری آمریکایی نوشت: دستیابی عربستان به انرژی هسته ای امری ناگزیر است و آمریکا باید در راستای جلوگیری از نفوذ روسیه یا چین در عربستان سعودی با ساخت راکتورهای هسته ای خود این راکتورها را بسازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه خبری بیزینس اینسایدر در گزارشی در رابطه با لزوم ساخت راکتورهای هسته ای عربستان سعودی توسط آمریکا نوشت: عربستان سعودی در نهایت راکتورهای اتمی مورد نظرش را می سازد سوال مهم آن است که چه کشوری قرارداد ساخت این راکتور را دریافت می کند، چرا که در پی آن نفوذ قابل توجهی به عربستان سعودی به دست خواهد آورد.

پس از آنکه همه نگاه ها به توافق هسته ای ایران و خروج آمریکا از آن معطوف شده است یک موضوع هسته ای دیگر در خاورمیانه در جریان است.

عربستان سعودی قصد دارد تا سال آینده قرارداد ساخت دو راکتور هسته ای نخست خود را به عنوان بخشی از نقشه راه ساخت 16 راکتور هسته ای تا سال 2040 با یک شرکت هسته ای به امضاء برساند.

این که آمریکا بتواند رهبری خود را بار دیگر در زمینه ی انرژی هسته ای در سطح جهانی ابقاء کند، با امنیت ملی آمریکا در ارتباط است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه با ساخت نیروگاه هسته ای نفوذ خود را در عربستان افزایش می دهد

روسیه با ساخت نیروگاه هسته ای نفوذ خود را در عربستان افزایش می دهد