مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1397 ساعت 11:152018-07-21اجتماعي

چگونه دعواهای کودکان را مدیریت کنیم؟


کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی گفت: راهکارهای بسیاری برای جلوگیری از دعواهای کودکان در محیط خانواده وجود دارد که باید مورد توجه والدین قرار گیرد.

- فاطمه حسینی فر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دعواهای بین فرزندان تقریبا برای تمام خانواده هایی که بیش از یک فرزند دارند، آشنا است.

وی با بیان اینکه حتی صبورترین و با تدبیرترین والدین نیز گاهی از این دعواها به ستوه می آیند و دنبال راه حل می گردند، افزود: بسیاری از والدینی که به مشاور مراجعه می کنند از اختلاف بین فرزندانشان شکوه دارند و دعوای بین کودکان در خانواده، دغدغه بسیاری از آن ها است.

کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی با اشاره به راهکارهای حل این مشکل، تصریح کرد: ما همیشه نگران درگیری ها و اختلاف بین کودکان هستیم، در صورتی که والدین باید بدانند که این اختلاف ها کاملا طبیعی است.

حسینی فر ادامه داد: دعوا کردن با خواهر و برادر در خانه موقعیت مناسبی است که کودکان در آن مهارت های بسیاری می آموزند و در واقع کودکانی که خواهر و برادر ندارند از نعمت این موقعیت محروم هستند.

وی اظهار کرد: در دعوای بین خواهر و برادرها، کودکان یاد می گیرند که همواره در اطراف آن ها افرادی هستند که از نظر سلیقه و عقاید با آن ها متفاوت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه دعواهای کودکان را مدیریت کنیم؟

چگونه دعواهای کودکان را مدیریت کنیم؟