مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 تیر 1397 ساعت 11:102018-07-21اقتصادي

ارز مسافران را مضطرب کرد


وضعیت نامشخص ارز مسافرتی هیجان خاصی را بین مسافرانی که این روزها بلیت سفر دارند، ایجاد کرده است.

شعب بانک ها میزبان مسافرانی است که نمی دانند آیا پرداخت ارز تا زمان سفر آن ها برقرار است یا قطع خواهد شد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از حدود یک ماه پیش اخبار و شایعاتی درباره حذف ارز مسافرتی منتشر شد؛ به طوری که خبرها از این حکایت داشت میزان ارزی را که برای مسافران در نظر گرفته و با نرخ رسمی به آن ها پرداخت می شود، قطع خواهد شد.

هرچند این اخبار ضد و نقیض بارها از سوی رییس کل بانک مرکزی و سایر مسوولان مورد تایید قرار نگرفت، اما به هر حال نمی توانست به طور کلی این موضوع که قرار است در روند و نحوه پرداخت ارز مسافرتی تغییراتی ایجاد شود را رد کند.

با این حال در چند روز گذشته این روزها منتقدان به دفعات خواستار تغییر در نحوه پرداخت ارز مسافرتی با توجه حجم بالای خروج ارز و ارزانی آن در مقایسه با نرخ بازار آزاد شده بودند.

در حالی تاکنون از سوی مسوولان پیشنهادات مطرح شده برای جایگزینی روش فعلی پرداخت ارز اعلام نشده که بعید نیست با قطع روند فعلی، ادامه پرداخت به بازار ثانویه ارز در سامانه نیما منتقل شود.

در این سامانه گروه سوم کالایی که واردات غیرضروری هستند بر اساس نرخ رقابتی بین عرضه کننده و متقاضی معامله را انجام می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز مسافران را مضطرب کرد

ارز مسافران را مضطرب کرد