مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 تیر 1397 ساعت 09:502018-07-20اقتصادي

رونمایی و لیبل گذاری نخستین تولیدات نهال گواهی شده در کشور


با حضور وزیر جهاد کشاورزی مراسم رونمایی و لیبل گذاری از نخستین تولیدات نهال گواهی شده کشور در شرکت فجر چهارمیل اردستان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان در بخش کشاورزی در دستور این وزارتخانه قرار دارد، اظهار کرد: در این راستا پروانه فعالیت این افراد و شرکت های مورد حمایت و تسهیلات در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مهمترین کار در حوزه حمایت از محصولات دانش بنیان در حوزه کشاورزی معرفی این فرایند و بازاریابی برای محصول نهایی است تا کشاورزان بتوانند این محصول را مورد بهره برداری قرار دهند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه نخستین بار در کشور مرکز تحقیقاتی تولید نهال سالم مرکز چهارمیل در شهرستان اردستان لیبل آبی تولید نهال را دریافت کرده است، گفت: لیبل آبی از موسسه ثبت و گواهی نهال کشور به این شرکت اعطا شده تا نهال های تولید شده با اصالت و شناسنامه دار باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برای راه اندازی این آزمایشگاه بیش از 20میلیارد ریال هزینه شده و در این طرح پژوهشی نخستین بار نهال سالم و اصیل دانه و هسته دار تولید شده است.

نهال های تولید شده در این مرکز پژوهشی شامل هلو، گیلاس، بادام، سیب، گلابی و آلو بوده که مقاوم به بیماری، آفات، شوری و خشکی خاک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی و لیبل گذاری نخستین تولیدات نهال گواهی شده در کشور

رونمایی و لیبل گذاری نخستین تولیدات نهال گواهی شده در کشور