مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 تیر 1397 ساعت 13:202018-07-19سياسي

جزییات تمایل ترامپ برای دیدار با روحانی


پس از صبحتهای دیروز رییس دفتر رییس حمهور درباره تمایل دونالد ترامپ برای گفتگو با حسن روحانی، اکنون جزییات بیشتری از این ابراز تمایل منتشر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرق نوشت: دقیقا 10 ماه بعد از اتفاق، به رسانه ها درز پیدا کرد؛ هشت بار تلاش تیم دونالد ترامپ برای تماس با رییس جمهوری ایران.

دو ماه مانده به دور جدید اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، رییس دفتر رییس جمهوری صلاح دیدند تا به رسانه ها و افکار عمومی خبر بدهند که در حاشیه دور قبلی مجمع، ترامپ هشت بار تلاش کرده تا با روحانی صحبت کند، اما پاسخ حسن روحانی منفی بوده است.

حسن روحانی در نخستین تجربه حضورش در نیویورک در کسوت رییس دولت یازدهم، یک تماس تلفنی 15 دقیقه ای با باراک اوباما داشت که منجر به آغاز گفت وگوهای وزرای خارجه آمریکا و بعد از آن مذاکرات هسته ای در سطح وزرای خارجه 1+5 شد.

اما به گفته واعظی در سفری که سال گذشته رییس جمهوری برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفتند، ترامپ هشت بار برای ملاقات با رییس جمهوری ایران تماس گرفت.

البته محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری نگفته که آقای روحانی در پاسخ به این تماس ها چه گفته و اصلا تماسی برقرار شده است یا خیر؟ اما یک مقام آگاه در تیم همراه رییس جمهوری در نیویورک به خبرنگار شرق توضیح داد که چند نوبت تماس تلفنی از سوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تمایل ترامپ برای دیدار با روحانی

جزییات تمایل ترامپ برای دیدار با روحانی