مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 تیر 1397 ساعت 11:252018-07-19اجتماعي

شناسایی گسل های دشت کاشان مهمترین ضرورت ساخت وساز شهری است


باتوجه به سوابق لرزه خیزی تاریخی در کاشان و عبور گسل از مجاورت شهر، شناسایی و مطالعه گسل های منطقه، پهنه بندی و تعیین حریم آن از ضرورت های اساسی حوزه ساخت و ساز شهری است.

- شناسایی گسل های دشت کاشان مهمترین ضرورت ساخت وساز شهری است فرماندار کاشان گفت: باتوجه به سوابق لرزه خیزی تاریخی در کاشان و عبور گسل از مجاورت شهر، شناسایی و مطالعه گسل های منطقه، پهنه بندی و تعیین حریم آن از ضرورت های اساسی حوزه ساخت و ساز شهری است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمیدرضا مومنیان با بیان اینکه برداشت های بی رویه از منابع آب زیرزمینی از چالش هایی است که باعث کاهش سطحی این منابع حیاتی شده است که خطر فرونشست در دشت کاشان را نیز گوشزد می کند.

وی افزود: کنترل روان آب ها و عملیات آبخیزداری، از دیگر موارد حیاتی در موضوع مدیریت منابع آب در شهرستان کاشان است که با شناسایی منابع آبی و تقویت سفره های زیرزمینی در کنار مدیریت صحیح مصرف می توان موجب کاهش آسیب پذیری در مواجهه با شرایط کم آبی شویم.

فرماندار کاشان با اشاره به ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی، تصریح کرد: رزمایش پرتویی حضرت روح الله، منجر به تولید دانش بومی مقابله با حوادث در شهرستان کاشان شد و امیدواریم با فعال کردن ظرفیت این نهادها، به یافته های عملیاتی خوبی در حوزه مدیریت ریسک و خطر زمین لرزه و فرونشست ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی گسل های دشت کاشان مهمترین ضرورت ساخت وساز شهری است

شناسایی گسل های دشت کاشان مهمترین ضرورت ساخت وساز شهری است