مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1397 ساعت 12:052018-07-18اقتصادي

کولرهای یزد سالانه 18 میلیون مترمکعب آب می بلعند


مدیر دفتر مدیریت مصرف آب شرکت آبفای استان گفت : با نصب سایبان بر روی تمام کولرهای آبی استان، 226 لیتر بر ثانیه در مصرف آب صرفه جویی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیاوش پاکدل با اشاره به وجود حداقل 400 هزار کولر آبی در استان، اظهار کرد: اگر تمام این کولرها به سایبان مجهز شود حدود 226 لیتر بر ثانیه در مصرف آب صرفه جویی می شود و این رقم معادل وجود 11 حلقه چاه آب شرب در شبکه آبرسانی است.

وی با بیان این که کولرهای آبی به عنوان یکی از مصرف کنندگان عمده مصرف آب در فصل تابستان هستند، خاطرنشان کرد: در هر سال حدود 18 میلیون متر مکعب آب توسط کولرهای آبی استان یزد تبخیر و مصرف می شود که با نصب سایه بان بر روی آن ها، استفاده از رنگ سفید در بدنه کولر می توان تا 15 درصد(یعنی بیش از 2.

5 میلیون متر مکعب) مصرف آب را کاهش داد و به میزان سه تا پنج درجه ی سانتی گراد از هوای خنک تری بهره برد.

پاکدل افزود: بازدیدهای منظم از کولر، جلوگیری از نشتی به واسطه تنظیم شناور و تعویض شیلنگ های فرسوده کولر از دیگر راهکارهای جلوگیری از هدرروی آب است.

وی سایر اقدامات مؤثر در رابطه با کولرهای آبی در راستای کاهش مصرف انرژی را، انتخاب کولر مناسب متناسب با متراژ فضا و شرایط آب و هوایی منطقه، عایق کردن کانال کولر برای جلوگیری از هدر رفتن سرما در اثر تابش مستقیم نور خورشید، تعویض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کولرهای یزد سالانه 18 میلیون مترمکعب آب می بلعند

کولرهای یزد سالانه 18 میلیون مترمکعب آب می بلعند