مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1397 ساعت 11:352018-07-18فرهنگي

«تصویرگری برای کتاب کودک مهم تر از نوشتن متن است»


تصویرگر حوزه کودک و نوجوان بر ضرورت شناخت جامع از زبان، ذهن و رفتارهای کودک در تولید آثار هنری تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هم زمان با برپایی نمایشگاه آثار منتخب تصویرگری دوسالانه براتیسلاوا در کردستان، کارگاه آموزشی تصویرگری علیرضا گلدوزیان نیز در سنندج برگزار شد.

این تصویرگر در کارگاه خود ضمن تاکید بر ضرورت رعایت برخی بایدها و نبایدها در تولید آثار هنری برای کودک و نوجوان، گفت: کسی که در حوزه تئاتر، موسیقی، تصویرسازی و آموزش کودکان فعالیت می کند علاوه بر این که باید به حوزه تخصصی اش تسلط کافی داشته و تحصیلات آکادمیک را به بهترین نحو گذرانده باشد لازم است شناخت جامعی نیز از زبان، ذهن و رفتارهای کودک داشته و در حال رفت و آمد میان بزرگسالی و کودکی خودش باشد.

وی افزود: همان طور که اگر کسی بخواهد برای کودک داستان بنویسد یا شعر بگوید باید احاطه کامل به ادبیات روز و درک نسبی از ذهنیت مخاطبش داشته باشد تصویرگر نیز باید بدانند که از نظر مردم شناسی، روانشناسی، شرایط اجتماعی، بومی، آداب و رسوم و … با چه قشری از مخاطبان سرو کار دارد.

او با بیان این که تصویرگر باید بداند که هر مطلبی را در تصویرگری برای چه گروه سنی تا چه حد باز کند و به آن بپردازد، یادآور شد: آشنایی با مواد و تکنیک های تصویرگری برای کتاب و حدود ساختار طراحی متناسب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«تصویرگری برای کتاب کودک مهم تر از نوشتن متن است»

«تصویرگری برای کتاب کودک مهم تر از نوشتن متن است»