مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1397 ساعت 11:252018-07-18پزشكي

عجیب ترین چشمه طبیعی جهان در حال خشکیدن


باداب سورت، دومین چشمه طبیعی آب شور جهان در آستانه خشک شدن قرار دارد.

- سورت چشمه ای پلکانی که از چندین حوضچه با آب هایی به رنگ ها و با خاصیت های درمانی گوناگون تشکیل شده است، در روستای ارست از توابع بخش چهاردانگه ساری قرار دارد.

بومیان منطقه با اعتقاد به این که آب این حوضچه ها برای برطرف کردن خستگی و درمان بیماری هایی مانند روماتیسم، بیماری های پوستی وغیره خاصیت درمانی دارد، از روستاهای اطراف به اندک آب باقی در حوضچه ها پناه می برند که این روند در گذر زمان در خشک شدن و نابودی تدریجی چشمه های باداب سورت اثر منفی گذاشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران از اختصاص بیش از 2 میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت های چشمه سوت در سال جاری خبر داد.

سیف الله فرزانه در جمع خبرنگاران به چشمه سورت به عنوان دومین اثر طبیعی ثبت شده در لیست آثار ملی میراث طبیعی کشور اشاره کرد و گفت: در سال جاری بیش از 2 میلیارد ریال اعتبار جهت تامین زیرساخت های چشمه سورت همچون راه دسترسی، خط انتقال آب و روشنایی با پنل های خورشدی محوطه هزینه خواهد شد.

وی افزود: این اثر ارزشمند که در سال 1387 با شماره 2 پس از کوه دماوند در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده بود، دومین اثر طبیعی ایران است که در لیست آثار ملی به ثبت رسیده و حریم آن ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عجیب ترین چشمه طبیعی جهان در حال خشکیدن

عجیب ترین چشمه طبیعی جهان در حال خشکیدن