مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 تیر 1397 ساعت 10:352018-07-18بين الملل

احتمال معافیت دهلی از تحریم های ضد ایرانی واشنگتن


یک روزنامه هندی با اشاره به دیدار مقامات این کشور با آمریکایی ها در دهلی از احتمال معافیت هند از تحریم های نفتی واشنگتن علیه تهران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نوشته روزنامه دکان هرالد، آمریکا روز سه شنبه نشان داد که ممکن است هند را از تحریم های خود علیه ایران مستثنی کند و به این کشور اجازه دهد به واردات نفت خود از ایران اگرچه با حجم کمتر پس از وضع مجدد تحریم های واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ادامه بدهد.

مقامات هند و آمریکا روز سه شنبه در دهلی با یکدیگر دیدار کردند تا احتمال استثنا کردن هند از تحریم های واشنگتن را بررسی کنند که قرار است به زودی علیه ایران اجرا شود و به ویژه صادرات نفت این کشور را هدف قرار دهد.

منابع آگاه به دکان هرالد گفته اند که آنها درباره حجم نفتی که هند می تواند از ایران خریداری کند بدون اینکه هدف تحریم های آمریکا قرار گیرد، رایزنی کردند.

بنابراین گزارش، هیات آمریکایی تحت سرپرستی مارشال بیلینگز لی دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در امور تامین مالی تروریسم قرار داشت.

دیپلمات های ارشد وزارت امور خارجه به علاوه مقاماتی از وزارت نفت و گاز، اقتصاد و دارایی هند در این رایزنی ها حضور داشتند.

هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران است و این کشور سومین تامین کننده نفت دهلی به شمار می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال معافیت دهلی از تحریم های ضد ایرانی واشنگتن

احتمال معافیت دهلی از تحریم های ضد ایرانی واشنگتن