مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 23:562018-07-17فرهنگي

یک مستند ساز در گفت وگو با فارس: «عطا سور» روایتگر زندگی یک کولبر است


تصویربرداری این مستند که به زندگی یکی از کولبران کُرد کشورمان می پردازد، به پایان رسیده است و به زودی آماده نمایش می شود.

- فاطمه مرزبان کارگردان و مستندساز سینمای ایران در گفت وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس با اشاره به مستند در دست ساخت خود با عنوان عطا سور اظهار داشت: تصویربرداری این کار به پایان رسیده است و در مرحله تدوین قرار دارد؛ اما برای کامل تر شدن خط داستانی مستند، بخش های دیگری را هم در چند روز آینده، تصویربرداری می کنیم.

مرزبان تصریح کرد: آشنایی من با عطا سوژه مستند اینگونه شکل گرفت که سال گذشته به سفارش حوزه هنری کردستان به دنبال سوژه ای برای ساخت مستندی بودم که توسط یکی از این کولبران با این فرد آشنا شدم.

این کارگردان یادآور شد: عطا کولبری بود که در یکی از روستاهای مرزی مریوان زندگی می کرد و به دلیل نبود شغل به کولبری مشغول بوده است؛ اما بعد از چند سال توسط یکی از دوستانش که تعاونی ماهیگیران دریاچه زیوار را راه اندازی کرده بود، به کار صید ماهی مشغول می شود و البته نسبت حیوانات محل زندگی خود هم رفتار خوبی دارد.

وی اظهار داشت: برای آشنایی بیشتر با شخصیت عطا به محل کارش رفتم و بعد از اینکه آشنایی بیشتری با او پیدا کردم، تصمیم گرفتم تا این مستند را بر اساس زندگی این فرد تولید کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک مستند ساز در گفت وگو با فارس: «عطا سور» روایتگر زندگی یک کولبر است

یک مستند ساز در گفت وگو با فارس: «عطا سور» روایتگر زندگی یک کولبر است