مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 11:052018-07-17پزشكي

پزشکان، بیماران را از داروی ایرانی نترسانند


چنانچه دارویی، مشابه تولید داخل دارد و از نظر کیفیت و اثربخشی با نوع خارجی اش تفاوتی ندارد، باید همان داروی ایرانی برای بیماران تجویز و توصیه شود و پزشکان و انجمن ها باید کمک کنند تا این جایگزینی صورت گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در اجلاس کشوری مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری ها اظهار داشت: تمام اقداماتی که در وزارت بهداشت به انجام می رسد، در یک طرف قرار داشته و توجه و رسیدگی به بیماران خاص، در طرف دیگر قرار دارد و تمامی دست اندرکاران حوزه سلامت، جدا از مسئولیت اصلی شان، باید به مقوله رسیدگی به بیماران خاص به عنوان یک کار خیر بنگرند.

هاشمی افزود: اکثر بیماران بدون اینکه نقشی داشته باشند، دچار یک بیماری خاص یا صعب العلاج می شوند و بیشترین فاکتور را در ابتلای آنها به بیماری، ژنتیک و ارثی بودن بیماری تشکیل میدهد.

بنابراین مجموعه حاکمیت، دولت، مجلس و وزارت بهداشت باید برای این گروه از مردم، اقدامات ویژه ای ارائه دهند تا به جز درد بیماری، رنج دیگری نداشته باشند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه قرار بود تعداد دیگری از بیماریها جزو بیماری های خاص شناخته شود، اما تاکنون به دلیل نبودن اراده و عدم تخصیص منابع مالی، این اقدام عملی نشده است، گفت: در برنامه بودجه سال 97 نام چند بیماری قید شده بود، اما منبع مالی برای آنها تع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشکان، بیماران را از داروی ایرانی نترسانند

پزشکان، بیماران را از داروی ایرانی نترسانند