مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 09:312018-07-17سياسي

سفالی که چینی می شود ردپای چشم بادامی ها در تهدید هنر هزاران ساله یزدی ها


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان یزد عمده ترین مشکلات هنر سفال گری در این استان یزد را واردات اجناس خارجی به ویژه جنس چینی عنوان کرد.

- محمدرضا دهقان مهرجردی در گفت وگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به وضعیت هنر سفالگری در استان یزد، گفت: اصلی ترین پایگاه هنر سفالگری در یزد، شهرستان میبد است که امروزه این شهرستان در زمینه سفالگری به صورت برجسته کار می کند و بقیه شهرستان های استان یزد نیز در این هنر کم و بیش فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه هنر سفالگری با گوشت و خون مردم بومی این شهرستان پیوند دارد، اظهار داشت: هنر سفالگری در استان یزد به ویژه در شهرستان میبد از اهمیت خاصی برخودار است؛ چرا که در شهرستان میبد شهرک سفال و سرامیک وجود دارد و در این راستا بایستی توجه ویژه ای صورت گیرد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان یزد تصریح کرد: در کنار هنر سفال گری، عده ای از هنرمندان به کار سرامیک مشغول هستند و همچنین تعدادی هم در بخش سفال نقش برجسته ای را ایفا می کنند که در مجموع بیش از 180 نفر در رشته های مختلف سفال و سرامیک در شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

دهقان مهرجردی، عمده ترین مشکلات هنر سفال گری در استان یزد را واردات اجناس خارجی به ویژه جنس چینی عنوان کرد و بیان داشت: در واقع افزایش قیمت هزینه های تولید مانند برق، کارگر، آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفالی که چینی می شود ردپای چشم بادامی ها در تهدید هنر هزاران ساله یزدی ها

سفالی که چینی می شود ردپای چشم بادامی ها در تهدید هنر هزاران ساله یزدی ها