مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 09:312018-07-17بين الملل

در واکنش به گزارش رویترز؛ آنکارا: سامانه های پاتریوت جایگزین سامانه های S-400 نیستند


مقامات ترکیه در واکنش به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز و اظهارات یک مقام آمریکایی، تاکید کردند توافقی با واشنگتن برای خرید سامانه های پدافند موشکی پاتریوت ندارند و این سامانه ها جایگزین S-400 نخواهند بود.

- " به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مقامات ترکیه گفتند قرارداد احتمالی خرید سامانه های پدافند موشکی پاتریوت از ایالات متحده، جایگزین سامانه های روسی S-400 نخواهد بود.

این اظهارات در واکنش به گزارش سایت قطره و به نقل ازروز قبل (دوشنبه) خبرگزاری رویترز درباره مذاکرات آمریکا با ترکیه برای فروش سامانه های پاتریوت به عنوان جایگزینی برای سامانه های S-400، مطرح شد.

این مقامات که نامشان فاش نشد به روزنامه ) دسامبر سال گذشته بود که ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه S-400 از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است.

بر اساس مفاد قرارداد، 45 درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و 55 درصد آن را روسیه به صورت وام به ترکیه تقبل می کند.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه چند روز پیش گفته بود اولین محموله از آتش بار سامانه های S-400 تا پایان سال 2019 تحویل این کشور خواهد شد.

مقامات مختلف ایالات متحده و برخی کشورهای عضو ناتو اما با انتقاد از تصمیم ترکیه (به عنوان یک عضو ناتو) برای خرید سامانه های پدافند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در واکنش به گزارش رویترز؛ آنکارا: سامانه های پاتریوت جایگزین سامانه های S-400 نیستند

در واکنش به گزارش رویترز؛ آنکارا: سامانه های پاتریوت جایگزین سامانه های S-400 نیستند