مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 09:062018-07-17فرهنگي

کشف نخستین آثار دوره هخامنشیان در نیشابور/ بهشت باستان شناسان جهان + فیلم و عکس


استاد باستان شناسی دانشگاه نیشابور گفت: کشف اولین آثار باستانی مربوط به دوره هخامنشیان در نیشابور مهم ترین کشف باستان شناسان بعد از انقلاب است.

- فارس از جای پای هخامنشیان در خشت های نیشابور گزارش می دهدکشف نخستین آثار دوره هخامنشیان در نیشابور/ بهشت باستان شناسان جهان + فیلم و عکس استاد باستان شناسی دانشگاه نیشابور گفت: کشف اولین آثار باستانی مربوط به دوره هخامنشیان در نیشابور مهم ترین کشف باستان شناسان بعد از انقلاب است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نیشابور، خرامان بر تپه هایی از ندانستن، پای بر گنجینه های خویشتن می نهادم؛ چونان اعصار دور بی خبر از سرّ درون! برهوت تپه ای که تا یک دهه قبل کس از اسرار نهان آن آگاه نبود و مردمان آن را تپه ای بی ارزش میان کشتزارهایشان می پنداشتند.

گویی ناگاه از نهان خاک نجوایی برون تراود که: هر خاک که زیر پای هر نادانی است/زلفین بتی و عارض جانانی است هر خشت که بر کنگره ایوانی است/انگشت وزیری و سر سلطانی است1  آرام به بالای تپه نزدیک می شوم، سه تپه دشت نیشابور که بر روی آن قدم می زدم را دیگر می توان امروز یکی از مهم ترین آثار باستان شناسی شرق کشور دانست، تپه ای که طی سه سال گذشته بیش از 50 باستان شناس را مشغول خودش کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف نخستین آثار دوره هخامنشیان در نیشابور/ بهشت باستان شناسان جهان + فیلم و عکس

کشف نخستین آثار دوره هخامنشیان در نیشابور/ بهشت باستان شناسان جهان + فیلم و عکس