مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 08:562018-07-17اقتصادي

وزارت صنعت دلار می فروشد


به دنبال آزمون و خطای ارزی دولتمردان که در نهایت افزایش قیمت کالاهای اساسی و سودجویی نجومی واردکنندگان را به دنبال داشت ، تغییر تاکتیک ارزی جدیدی مورد توجه دولت قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به دنبال آزمون و خطای ارزی دولتمردان که در نهایت افزایش قیمت کالاهای اساسی و سودجویی نجومی واردکنندگان را به دنبال داشت ، تغییر تاکتیک ارزی جدیدی مورد توجه دولت قرار گرفته است که به گفته برخی از کارشناسان، این تغییرات جدید هم که به سبک و سیاق سیاست های دهه 60 است نمی تواند گرهی از کار بازار باز کند .

واقعیت این است که تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان طی مدت اخیر با اشکالات فراوانی همراه بود و در نهایت شرایط بازار را به گونه ای پیش برد که برخی شرکت های سودجو به بدترین شکل ممکن ارقام نجومی به جیب زدند .

حال بعد از گذشت سه ماه ، دولت تصمیم به تغییر در شیوه پرداخت ارز دولتی گرفته است .

در حالی به تازگی توقف روند ثبت سفارش در دستور کار قرار گرفته و هشت دفتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مرجع صدور مجوز در ارتباط با تخصیص ارز دولتی جهت واردات کالا انتخاب شده اند که این موضوع نشان می دهد دولت پذیرفته است سیاست اجرای پرداخت ارز دولتی به واردکنندگان تاکنون با اشکالاتی همراه بوده و موجب شده بازار با رانت و سودج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت صنعت دلار می فروشد

وزارت صنعت دلار می فروشد