مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 تیر 1397 ساعت 07:102018-07-17اقتصادي

گزینه صندوق توسعه ملی روی میز سیراف


آخرین اخبار از طرح پالایشگاه سیراف از سرمایه گذاری خارجی ها برای تکمیل این فازها می گفت، برنامه ریزی بلندمدتی که به نظر می رسد ورق آن با خروج ترامپ از برجام برگشته و حالا نگاه این پالایشگاه برای تامین سرمایه به صندوق توسعه ملی دوخته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح احداث فراگیر پالایشی سیراف از سوی وزارت نفت و با مشارکت بخش خصوصی در سال 1393 با هدف جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، معرفی شد .

بر این اساس مقرر شد این طرح در قالب هشت پالایشگاه میعانات گازی مستقل هر یک به ظرفیت 60 هزار بشکه در روز به همراه تأسیسات یوتیلیتی، پشتیبان و واحدهای فرآیندی مشترک در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی (سایت پارس 2) راه­ اندازی شود.

در همان سال وزارت نفت از سرمایه­ گذاران بخش خصوصی که دارای توانایی فنی و مالی لازم بودند، طی فراخوانی برای مشارکت در این طرح دعوت کرد.

جذب سرمایه سه میلیارد دلاری حدود یک سال بعد از معرفی طرح اعلام شد ایران قصد دارد با جذب سه میلیارد دلار سرمایه برای طرح فراگیر پالایشی سیراف، در بازار فرآورده های نفتی آسیا فعالتر شود .

علیرضا صادق آبادی، مدیر عامل وقت شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف، اعلام کرد: این مجموعه پالایشی تلاش می کند 80 درصد هزینه پروژه را با جذب سرمایه های خارجی تأمین کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزینه صندوق توسعه ملی روی میز سیراف

گزینه صندوق توسعه ملی روی میز سیراف