مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 تیر 1397 ساعت 16:152018-07-16سياسي

تغییر کاربری باغ های قصردشت به یک تهدید بدل شده است


رییس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز معتقد است تغییر کاربری غیرقانونی قانون و مخالف مصالح عمومی یا اقدامات برخی مالکین در خشکاندن باغ ها و قطع درختان تهدیدهایی جدی است که شیراز را تهدید می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، سید عبدالرزاق موسوی عصر دوشنبه 25 تیر در نطق قبل از دستور خود در جلسه ی علنی شورای اسلامی شیراز، گفت: در ماده شش قانون اصلاح لایحه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها آمده که هر کسی عالما و عامدا و برخلاف قانون مذکور قطع درختان یا موجبات از بین آنها را فراهم کند، علاوه بر خسارت وارده و جزای نقدی به حبس تعزیری از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

وی با تصریح اینکه آیا کمیسیون ماده 5 می تواند مرجع تصویب کاربری باشد؟ افزود: رویه موجود نشان می دهد که کمیسیون فوق مرجع تغییر کاربری اراضی و املاک است.

این کمیسیون به موجب ماده 5 قانون تاسیس شورای عالی معماری و شهرسازی ایجاد می شود.

این عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: برخی حقوقدانان معتقدند که کمیسیون ماده 5 صلاحیت رسیدگی تغییر کاربری را ندارد و در استدلال نظر خود اذعان کرده اند که تصویب طرح تفضیلی الزاما باید در چارچوب طرح جامع شهری باشد و به هیچ عنوان نمی تواند مقررات آن را نقض کند، لذا این کمیسیون نمی تواند به درخواست مالک یا یک پلاک ثبتی برای م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر کاربری باغ های قصردشت به یک تهدید بدل شده است

تغییر کاربری باغ های قصردشت به یک تهدید بدل شده است