مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 تیر 1397 ساعت 15:202018-07-16سياسي

مراسم رونمایی از مستند زندگینامه اسلام شناس ژاپنی در توکیو برگزار می شود


در آستانه نودمین سال روابط رسمی ایران و ژاپن، مستند"شرقی" پرتره ای از زندگی، آثار و افکار و اندیشه های پروفسور توشیهیکو ایزوتسو اسلام شناس شهیر ژاپنی در توکیو برگزار می شود.

- در آستانه نودمین سال روابط رسمی ایران و ژاپن، مستند"شرقی" پرتره ای از زندگی، آثار و افکار و اندیشه های پروفسور توشیهیکو ایزوتسو اسلام شناس شهیر ژاپنی در توکیو برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مستند شرقی روز سه شنبه 2 مرداد ماه برابر با 24 جولای با حضور آکیرا ماتسوموتو آخرین بازمانده از شاگردان این اندیشمند بزرگ است و همچنین حجت الاسلام و المسلمین حشمتی قائم مقام سابق وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور وزیر در توکیو رونمایی می شود.

"شرقی" ساخته مسعود طاهری مستندی است پرتره از زندگی، آثار و افکار توشیهیکو ایزوتسو که سرانجام در خرداد ماه سال جاری به اتمام رسید و اکنون آماده نمایش شده است.

توشیهیکو ایزوتسو اندیشمند، فیلسوف، اسلام شناس و قرآن پژوه ژاپنی است که توجه ویژه ای به سنت های شرقی اعم از عرفانی، فلسفی و آیین های شرقی مانند اسلام، تائوییسم و بودیسم داشت که در نهایت به مطرح کردن فلسفه اصلیش یعنی فلسفه شرقی شد که بخش بزرگی از فیلم به شکل گیری پایه ها و نقد همین فلسفه اختصاص دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراسم رونمایی از مستند زندگینامه اسلام شناس ژاپنی در توکیو برگزار می شود

مراسم رونمایی از مستند زندگینامه اسلام شناس ژاپنی در توکیو برگزار می شود