مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 تیر 1397 ساعت 10:202018-07-16اقتصادي

آلایندگی دستگاه های خنک کننده هوا، عامل صدها مورد فوتی


گرم شدن هوای جهانی و استفاده فزاینده از وسایل تهویه و خنک کننده هوا به صدها مورد مرگ و میر تا سال 2050 میلادی منجر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روزها گرمای هوا موجب شده میلیون ها انسان به استفاده از دستگاه های خنک کننده روی آورند و کارشناسان معتقدند که وابستگی به این تکنولوژی می تواند عامل مرگ و میر صدها نفر تا سال 2050 باشد.

محققان در بررسی روی پیامدهای استفاده از دستگاه های خنک کننده که با استفاده از انرژی ذغال، گاز و نفت کار می کنند دریافتند میزان مصرف انرژی بیشتر برای برخورداری از هوای خنک تر به معنی ورود حجم بیشتری از ذرات معلق آلاینده به آسمان و در نتیجه مرگ و میر بیشتر است.

به این ترتیب تا اواسط قرن می توانیم بگوییم هر سال به طور میانگین مرگ 654 نفر در آمریکا بر اثر افزایش ذرات معلق و 315 نفر دیگر بر اثر افزایش سطح گاز ازون رخ می دهد.

یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه ویسکانسین مدیسون آمریکا گفت: دستگاه های خنک کننده بشر را از موج گرما حفظ می کند اما در صورتیکه برق مورد نیاز آنها از نیروگاه هایی با سوخت زغال سنگ تامین شود مشکل زا خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازساینس الرت، به گفته محققان راه حل این مشکل استفاده از منابع انرژی پاک تر، بهبود بهره وری از انرژی و محدود کردن سطح تغییرات اقلیمی در اولین گام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلایندگی دستگاه های خنک کننده هوا، عامل صدها مورد فوتی

آلایندگی دستگاه های خنک کننده هوا، عامل صدها مورد فوتی