مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 تیر 1397 ساعت 09:502018-07-16فرهنگي

ریشه ی عمیق زبان فارسی در بوسنی و هرزگوین


منطقه ی بالکان و ایران دارای میراث مشترک فراوانی هستند و این منطقه از جمله مهم ترین سرزمین های غیرایرانی حامی فرهنگ و زبان و ادب فارسی در قلب اروپاست و شایسته است که همکاری های نوینی در شناخت تحولات فرهنگی و ادبی دو کشور ایران و بوسنی طراحی و اجرا شود.

- علی اصغر محمدخانی، معاون فرهنگی و بین الملل شهر کتاب که در هفته ی گذشته به دعوت جشنواره ی ادبی ملی سارایوو و انتشارات بای بوک به سارایوو سفر کرده بود با بیان این مطلب درباره ی دستاوردهای این سفر گفت: بوکستان در سال 2016 به همت موسسه ی انتشاراتی بای بوک سارایوو و با همکاری الکساندر همون، نویسنده ی بوسنیایی در بوسنی و هرزگوین تاسیس شد و در سال های 2016 و 2017 شاهد برگزاری دو جشنواره بود.

در این دو جشنواره نزدیک به صد نویسنده، منتقد و شاعر از جمله ربع الامدین، راوی هیچ، کامیلا شمسی، مونا التاهاوی، جان فریمن، امیلا بوکوروویچ، اجه تملکورن، ایلیا تروجانف، حنیف قریشی، فاروق شهیج، ولادیمیر پیستالو، دامیر کارکاش و نلیا ورمچ حضور داشتند.

او افزود: در جشنواره ی امسال که از روز چهارشنبه چهارم جولای تا یکشنبه هفتم جولای (13 تا 17 تیر) در شهر سارایوو برگزار شد، حدود 70 نویسنده، منتقد و شاعر از بوسنی و کشورهایی چون آمریکا، هلند، آلمان، اتریش، کروواسی، صربستان، سومالی، سوئد، مونته نگرو و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه ی عمیق زبان فارسی در بوسنی و هرزگوین

ریشه ی عمیق زبان فارسی در بوسنی و هرزگوین