مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 تیر 1397 ساعت 04:062018-07-14اقتصادي

بررسی نسبت نوسان ارزی با تورم افزایش نرخ ارز قیمت کالاها را چه میزان بالا می برد؟


برخی مطالعات انجام شده در کشور گویای آن هستند که صنایع مختلف کشور از حداقل 10 تا 70 درصد به مواد اولیه خارجی وابستگی دارند و از این منظر افزایش نرخ ارز به معنای افزایش سطح عمومی قیمت ها و ایجاد زمینه برای بروز تورم است.

- نرخ ارز یکی از متغیرهای اساسی اقتصاد است که تغییر و نوسان آن آثار متنابهی بر شاخص های اقتصادی کشور دارد، به همین دلیل است که نرخ ارز یکی از چالش برانگیزترین متغیرهای اقتصادی است و در سال های اخیر نیز بخش عمده ای از مباحث فنی اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده و شاید بتوان ادعا نمود که در چند هفته ی گذشته، هر روز شاهد خبرهای ارزی جدید و وضع قواعد و مقررات ناظر بر نظام ارزی هستیم که تمامی آن ها عنوان ساماندهی نظام ارزی کشور را یدک کشیده ولی تعدد و بی ثباتی آن ها خود ضربه ای بر نظام ارزی قلمداد می شوند.

  ثبات یکی از مهم ترین خصوصیت های نظام ارزی در اقتصاد است و حتی در تعیین نرخ ارز نیز این سیاست باید در دستور کار قرار گیرد که نوسانات آن در محدوده ای مشخص به حداقل برسد.

پرواضح است که فارغ از نوع نظام ارزی در اشکال مختلف نظام ارزی شناور، نظام ارزی ثابت، نظام ارزی میخکوب قابل تعدیل، نظام ارزی میخکوب خزنده و نظام ارز شناور مدیریت شده لازم است به خصوصیت ثبات توجه شود تا فعالان اقتصادی بتوانند نسبت به ورود به فضای کسب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی نسبت نوسان ارزی با تورم افزایش نرخ ارز قیمت کالاها را چه میزان بالا می برد؟

بررسی نسبت نوسان ارزی با تورم افزایش نرخ ارز قیمت کالاها را چه میزان بالا می برد؟