مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 تیر 1397 ساعت 11:502018-07-12اقتصادي

برآورد 35 تا 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور


سرپرست معاونت پژوهش و برنامه ریزی و امور بین الملل سازمان امور مالیاتی گفت: هم در بخش اشخاص حقوقی و هم مشاغل و هم در برخی از فعالیت های ثبت نشده یا کارت بازرگانی، - فرار مالیاتی وجود دارد که برآورد می شود 35 تا 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی اتفاق بیفتد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، احمد زمانی در جمع خبرنگاران افزود: البته طی چند سال گذشته بخشی از آن از طریق کنترل کارت های بازرگانی و کنترل شرکت های سوری و اطلاعاتی که از شرکت های سوری به دست آمده، کنترل شده و بر همین اساس نسبت فرار مالیاتی نسبت به پرداخت کم است.

وی با اشاره به وضعیت هزینه کرد درآمدهای مالیاتی در کشور اظهار کرد: سه درصد از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و به وزارت کشور به صورت متمرکز و غیرمتمرکز پرداخت می شود و یک درصد نیز صرف طرح تحول سلامت می شود.

این مسئول ادامه داد: سال قبل 18 هزار میلیارد تومان به شهرداری ها و 4 هزار و 300 میلیارد تومان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت شده که بخش قابل توجهی صرف امور عمرانی می شود.

در حال حاضر سهم هزینه های جاری و حقوق کارکنان بالاتر از سهم هزینه های عمرانی است و وقتی که درآمدهای دولت کم می شود به لحاظ محدودیت منابع باید از هزینه عمرانی کسر کرد، چون نمی توانیم حقوق کارمندان یا هزینه های انرژی را پرداخت نکرد و هرچه بودجه ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برآورد 35 تا 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور

برآورد 35 تا 40 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور