مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 تیر 1397 ساعت 10:262018-07-12فرهنگي

دفن مظلومیت گوهرشاد در سینمای ایران / حقی که هرگز ادا نشد


با گذشت بیش از 83 سال از واقعه گوهرشاد و 40 سال از انقلاب اسلامی هنوز سینما نتوانسته به حق دین خود را در خصوص واقعه گوهرشاد و حجاب ادا کند سوژه ای که گویی همیشه در سینما محکوم به سانسور بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از" از جیرفت، دوازدهمین جلسه سینما انقلاب به مناسبت روز عفاف و حجاب و سالروز واقعه گوهرشاد با اکران فیلم کوتاه خانه پنجم ساخته رضوانه فتحی در چهارشنبه های سینمایی مسجدالرسول (ص) جیرفت برگزار شد.

21 تیر به مناسبت سالروز واقعه کشتار مسجد گوهرشاد، روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است در این روز در سال 1314 به دستور رضاخان پهلوی دیکتاتور، صدها زائر و مجاور حرم رضوی که در اعتراض به استبداد فرهنگی و در اعتراض به اقدامات حکومت مبنی بر ایجاد تغییر در پوشش و ظاهر اسلامی جامعه که در صحن مسجد گوهرشاد گرد هم آمده بودند مورد حمله نظامیان مسلح قرار گرفته و طبق روایت های مستدل تاریخی حداقل 600 نفر در این کشتار بی رحمانه به شهادت رسیدند عددی که تا یک هزار و 200 و بیش از آن هم ذکر شده است.

سال های بین 1314 تا 1320 اوج اقدامات جنایتکارانه رضاخان علیه زنان محجبه در سراسر ایران است، دیکتاتوری مستبدانه ای به اسم آزادی، ترقی و پیشرفت حرمت زنان مسلمان ایرانی را زیر ضربات باتوم ها، لگد چکمه ها و ساچمه تفنگ ها زخمی کرد جنایت کرد و عجیب است امروز عده ای از ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفن مظلومیت گوهرشاد در سینمای ایران / حقی که هرگز ادا نشد

دفن مظلومیت گوهرشاد در سینمای ایران / حقی که هرگز ادا نشد