مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 تیر 1397 ساعت 09:202018-07-12بين الملل

هند برای توسعه بندر چابهار در چاله فشارهای آمریکا می افتد؟


به نظر می رسد که برنامه هند برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در جنوب شرقی ایران تحت تاثیر سیاست های خصمانه دولت ترامپ علیه ایران با چالش هایی مواجه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از وب سایت the diplomat، حدودا یک سال پیش بود که با تفاهم و قراردادهای همکاری که میان ایران و هند صورت گرفت، قرار شد هند وظیفه توسعه و مدیریت بندر شهید بهشتی چابهار در جنوب شرقی ایران را بر عهده بگیرد اما حالا به نظر می رسد که این همکاری ها تحت تاثیر سیاست های خصمانه دونالد ترامپ – ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا – علیه ایران و تحریم های اقتصادی قرار گرفته است.

با اینکه هند باید تا پایان سال آینده 2019 میلادی بندر شهید بهشتی چابهار را مدیریت کرده و به توسعه زیرساخت های لازم آن بپردازد، اما به نظر می رسد به شدت تحت تاثیر سفر اخیر نیکی هیلی - سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد – به هند قرار گرفته است.

تحلیلگران بر این باورند که هند در یک وضعیت دشوار و دوراهی قرار گرفته است چراکه از طرفی تحت فشارهای اقتصادی وارده از سوی آمریکا بخاطر همکاری با ایران و خرید نفت از این کشور قرار می گیرد و از سویی دیگر، ایران یکی از بزرگترین تامین کنندگان نفت برای هندوستان به شمار می رود و کاهش واردات نفت از آن می تواند ضربه بزرگی به اقتصاد و حوزه انرژی این کشور و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هند برای توسعه بندر چابهار در چاله فشارهای آمریکا می افتد؟

هند برای توسعه بندر چابهار در چاله فشارهای آمریکا می افتد؟