مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 تیر 1397 ساعت 06:302018-07-10بين الملل

«بی آبی، خاک و مواد مخدر»؛ سه معضل اصلی زابل


سیستان با سه معضل «بی آبی، خاک و مواد مخدر» دست و پنجه نرم می کند و خشکسالی 2 دهه اخیر مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه به وجود آورده است.

- فرماندار زابل گفت: سیستان با سه معضل بی آبی، خاک و مواد مخدر دست و پنجه نرم می کند و خشکسالی 2 دهه اخیر مشکلات زیادی را برای مردم این منطقه به وجود آورده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- هوشنگ ناظری افزود: مشکلات ناشی از خشکسالی منطقه سیستان به دلیل وابستگی به منابع آب خارجی، بیشتر از سایر نقاط سیستان و بلوچستان است، به طوری که از سال 76 خشکسالی در این منطقه آغاز و اکنون تالاب هامون به طور کامل خشک شده است.

فرماندار زابل بیان کرد: با توجه به این وضعیت خشکسالی امسال در سیستان به شدت نمود پیدا کرده، تبعات منفی آن همراه با مشکلات زیاد برای مردم تا پایان سال زراعی ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه، دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار خوبی در سیستان انجام داده است گفت: اجرای طرح 46 هزار هکتار آبیاری با لوله زمین های کشاورزی دشت سیستان از دیگر طرح های دولت با هدف استفاده حداکثری از حداقل آب و تخصیص آب زراعی مطمئن به کشاورزان و باغداران است.

ناظری تصریح کرد: 850 میلیون دلار برای اجرای طرح انتقال آب به 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان با لوله تاکنون تخصیص یافته است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بی آبی، خاک و مواد مخدر»؛ سه معضل اصلی زابل

«بی آبی، خاک و مواد مخدر»؛ سه معضل اصلی زابل