مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 تیر 1397 ساعت 13:362018-07-04اقتصادي

فقط 8 درصد گاز کشور در پتروشیمی مصرف می شود


با اینکه ایران تولیدکننده گاز بوده ولی حدود هشت درصد گاز کشور در پتروشیمی استفاده می شود که سه درصد به تولید رسیده و پنج درصد به سوخت تبدیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، رضا نوروززاده ظهر امروز  در سی امین اجلاس مدیران عامل شرکت های نفت در سالن جلسه هتل لاله تبریز اظهار کرد: کشور ایران یک کشور نفتی است و این ظرفیت خدادادی بالقوه بوده که باید به همت مردم این سرزمین بالفعل شود و ظرفیت سازی صورت گیرد.

وی افزود: با اینکه ایران تولیدکننده گاز بوده ولی حدود هشت درصد گاز کشور در پتروشیمی استفاده می شود که سه درصد به تولید رسیده و پنج درصد به سوخت تبدیل می شود.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه از این ظرفیت موجود در منابع گازی تقریبا مقدار ناچیزی در پتروشیمی استفاده می شود، گفت: همین مقدار کمی که تولید می کنیم، معادل با  24 میلیارد دلار ارزش دارد و تقریبا نصف آن صادرات مستقیمی است که امروز توجه دولت را متوجه آن ارز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در پتروشیمی به دلیل مشکلات ایجاد شده دچار برخی نوساناتی شده ایم که البته یکسری مشکلاتی هم  از ابتدا وجود داشت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه مشکل ما در واحدهای تولیدی خوراک بود، ادامه داد: با بررسی انجام گرفته می توان گفت دیگر این مشکل کم واحدهای تولیدی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط 8 درصد گاز کشور در پتروشیمی مصرف می شود

فقط 8 درصد گاز کشور در پتروشیمی مصرف می شود