مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 تیر 1397 ساعت 11:452018-07-04اجتماعي

سایه سار باغستان روستایی خراسان جنوبی بر سر مسافران تابستانی


باغستان فردوس در کنار مجموعه قنات بلده فردوس پدیده ای شگفت انگیز و بی بدیل در دل کویر است که می تواند بهاری به یادمانی را برای گردشگران و مسافران رقم بزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وقتی پا به کوچه باغ های روستای باغستان علیا می گذاری، زیر سایبان درختان بید، سپیدار، توت و … که شاخه هایشان را به نشانه دوستی به سوی هم دراز کرده اند، دیدن جوی های آب روان و زلال است که تو را به یاد قطعه ای از بهشت در روی زمین می اندازد.

آب و هوای خوش و جاری بودن نهرین آب بلده در روستای باغستان علیا سبب شده تا از باغستان به عنوان دالانی بهشتی در شهرستان فردوس است یاد شود.

اینکه از هوایی با دمای بالا و گرمای تابستان در فاصله ای کمتر از چند ساعت وارد دمای معتدل و خنکی زیر سایه سار چنارهای فردوس شوی، یکی از شگفتی های خلقت خدا است و خراسان جنوبی به جز این امتیاز داشته های بهشتی دیگری در خود دارد که گردشگران تابستانی را در خود محصور می کند.

" وجود 2400 درخت در مسیر باغستان فردوس زهرا رضایی ملکوتی کارشناس ثبت میراث طبیعی خراسان جنوبی با اینکه 2400 درخت در مسیر باغستان وجود دارد، افزود: گونه های مختلف گیاهی از جمله بید، نارون، چنار، سرو، سپیدار، کاج و درختان مثمر گردو، سنجد و انگور در این باغ وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه سار باغستان روستایی خراسان جنوبی بر سر مسافران تابستانی

سایه سار باغستان روستایی خراسان جنوبی بر سر مسافران تابستانی