مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1397 ساعت 13:552018-06-25پزشكي

چگونه حافظه ای پویا داشته باشیم؟


کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی در خراسان جنوبی گفت: تکنیک هایی برای تقویت حافظه کوتاه مدت و بلندمدت وجود دارد که برای تمام افراد می تواند مفید باشد.

- فاطمه حسینی فر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: افرادی هستند که مدام از ضعف حافظه خود گلایه دارند.

وی افزود: البته این مساله را نمی توان کتمان کرد که در میانسالی با گذشت زمان همان طور که سایر اعضای بدن رو به فرسایش می رود سرعت یادآوری مطالب نیز در افراد کم تر می شود اما سرعت و قدرت یادآوری می تواند با تمرین، ممارست و تغذیه مناسب بر زمان غلبه کرده و همچنان قوت خود را حفظ کند.

این کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی با بیان اینکه از نظر علمی حافظه را به دو بخش بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم بندی می کنند، تصریح کرد: حافظه بلند مدت مخزنی برای نگهداری اطلاعات زمان های دور است و حافظه کوتاه مدت محل نگهداری اطلاعات مربوط به مدت زمان های کوتاه گفته می شود.

حسینی فر ادامه داد: حافظه بلند مدت گنجایش بیشتری دارد و به همین دلیل اطلاعات زیاد و خاطرات فراوان گذشته را حفظ می کند اما حافظه مدت ظرفیت کمتری دارد.

وی با بیان اینکه افکار زیاد و نابسامان، پریشانی افکار و استرس های گوناگون، به حافظه کوتاه مدت افراد یورش می آورند، افزود: زمانی که در یک زمان به کارهای مختلفی می پردازیم، این شلوغی افکار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه حافظه ای پویا داشته باشیم؟

چگونه حافظه ای پویا داشته باشیم؟