مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1397 ساعت 12:562018-06-25بين الملل

دستور اشرف غنی برای نقض آتش بس با طالبان


در حالی که رییس جمهور افغانستان پس از پایان آتش بس در روز های عید فطر، این آتش بس را بطور یکجانبه تا 10 روز دیگر تمدید کرده بود، اما مقامات امنیتی از دستور تازه اشرف غنی برای نقض این آتش بس خبر داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از آریانا نیوز ، محمد حنیف رضایی سخنگوی سپاه 209 شاهین اظهار داشت که اشرف غنی رییس جمهور افغانستان دستور نقض آتش بس با طالبان را صادر کرده است.

به گفته وی غنی به نیرو های امنیتی در شهرستان خواجه سبزپوش ولایت فاریاب دستور داده تا برای بهبود وضعیت امنیتی این شهرستان عملیات نظامی را از دو طرف آغاز کنند.

این در حالی است که پیش از این دولت افغانستان برای تشویق طالبان به پیوستن به روند صلح از 27 ماه مبارک رمضان تا 5 روز پس از عید سعید فطر را بطور یکجانبه با طالبان اعلام آتش بس کرده بود.

پیش از آنکه آتش بس 8 روزه اشرف غنی در چهارشنبه گذشته با طالبان به پایان برسد نیز بار دیگر آتش بس را بطور یکجانبه تا 10 روز دیگر تمدید کرد.

بر اساس این آتش بس، نیرو های امنیتی افغان موظف بودند تا تنها در صورت وقوع حمله از خود دفاع کنند و اجازه عملیات تهاجمی علیه طالبان را نداشتند.

اخیرا نیز چندین گروه از فعالان حوزه صلح که از ولایت های مختلف افغانستان به کابل آمده اند در دیدار با اشرف غنی گفته بودند که رییس جمهو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور اشرف غنی برای نقض آتش بس با طالبان

دستور اشرف غنی برای نقض آتش بس با طالبان