مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1397 ساعت 12:112018-06-25اجتماعي

چگونه استرس کنکور را کنترل کنیم؟


یک مشاور تحصیلی به تشریح راهکار هایی برای حفظ آرامش خانواده و داوطلبان در روز های پایانی منتهی به کنکور پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو"، شمارش معکوس تا رسیدن به بزرگترین ماراتن علمی آغاز شده است و داوطلبان در این روز ها هیجان بسیاری دارند تا در این رقابت بتوانند موفق ظاهر شوند؛ هیجانی که تا حدی محرک و بیشتر مخرب است.

حال و هوای این روز های داوطلبان تاثیر بسیاری بر کیفیت حضور آن ها در روز آزمون دارد و درست عمل کردن در این روز ها تضمینی برای نتایج مطلوب در جلسه کنکور و به تبع آن تحصیل در رشته مورد علاقه می شود.

امیر زنده نام مشاور تحصیلی درباره کنترل میزان هیجان داوطلبان در این روز ها اظهار کرد: هرچه به روز کنکور نزدیکتر می شویم طبیعی است که هیجانات در بین داوطلبان و حتی خانواده های آنان افزایش پیدا می کند؛ گاه سطح هیجانات به حدی افزایش پیدا می کند که داوطلب قبل از برگزاری آزمون دچار اضطراب شدید می شود و خود را می بازد؛ این اتفاق باعث می شود که داوطلب نتواند حاصل زحمات و تلاش های خود را به خوبی اجرا کند، در نهایت رتبه بدی بدست می آورد.

وی ادامه داد: داوطلبان باید در روز های منتهی به کنکور بتوانند مدیریت هیجان داشته باشند و اولین موردی که باید درباره استرس بدانند این است که فکر کردن درباره نتیجه امتحان باعث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه استرس کنکور را کنترل کنیم؟

چگونه استرس کنکور را کنترل کنیم؟