مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1397 ساعت 10:352018-06-25بين الملل

قاسمی خبر داد: شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه


سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار کرد: ایران شکایتی را نزد دادگاه لاهه در مورد توقیف دو میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی توسط ایالات متحده آمریکا مطرح کرده و در نشست ماه اکتبر این موضوع بررسی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بهرام قاسمی در نشست خبری امروز خود با رسانه ها در پاسخ به سوالی درباره موضوع شکایت ایران از آمریکا نزد دادگاه بین المللی لاهه، گفت: به خاطر توقیف غیرقانونی دو میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی توسط دولت آمریکا، شکایتی نزد دیوان بین المللی دادگستری لاهه مطرح شده که تصور می کنم حدود 8 تا 12 ماه اکتبر این دادگاه برای استماع تشکیل جلسه دهد و بعد از استماع دادگاه باید ببینیم روند این شکایت به کجا منتهی می شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: این مساله موضوعی است که به صورت جدی توسط ایران و برای احقاق حقوق خودش دنبال می شود لذا ما منتظر این نشست در ماه اکتبر هستیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به وضعیت یمن، اظهار کرد: جامعه جهانی شرایط دشوار مردم یمن را باید درک کند، مجامع بین المللی و سازمان ملل باید در جهت توقف تجاوز به مردم مظلوم یمن تلاش کافی را داشته باشند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این خصوص سعی کرده در تماس با سایر دول و کشورهای منطقه، کشورهای اروپایی و مجامع بین المللی صدای مظلومیت و قربانیان تجاوز عربس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاسمی خبر داد: شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه

قاسمی خبر داد: شکایت ایران از آمریکا در دادگاه لاهه