مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1397 ساعت 09:202018-06-25اقتصادي

اعلام فهرست کالاهای مشمول واردات با دلار توافقی به زودی


معاون سازمان توسعه تجارت ایران از اعلام فهرست کالاهای وارداتی مشمول نرخ توافقی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: گرچه ثبت سفارش کالاهای مختلف طی ماه های اخیر افزایش داشته است اما واردات آن ها تنها نیم درصد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

- در پی تصمیم گیری دولت برای اعلام فهرستی از کالاهای وارداتی و اولویت بندی آن برای تخصیص ارز مورد نیازشان محمدرضا مودودی - معاون سازمان توسعه تجارت ایران - در پاسخ به این سوال که کدام یک از این بخش ها مشمول دلار 4200 تومانی می شوند؟ به ایسنا گفت: برخی از کالاهای اساسی و استراتژیک مشمول اولویت یک و دلار 3800 تومانی می شوند و ارز آن نیز از محل درآمدهای حاصل از صادرات نفت و فرآورده های نفتی تامین می شود اما موارد دیگر نظیر مواد اولیه، تجهیزات، ماشین آلات و اقلامی از این دست که مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی است، دلار 4200 تومانی به آنها تعلق می گیرد.

برای آن دسته از کالاهایی که مشمول ارز با نرخی توافقی هستند نیز تصمیم گیری ها در حال بررسی برای ابلاغ است و به زودی اعلام خواهد شد و این دسته از کالاها از محصولات صادراتی ارز با توافق با صادرکنندگان دریافت می کنند که لزوما نیازی به بازگشت ارز حاصل از صادرات کالایشان از طریق سامانه نیما نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام فهرست کالاهای مشمول واردات با دلار توافقی به زودی

اعلام فهرست کالاهای مشمول واردات با دلار توافقی به زودی