مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1397 ساعت 07:502018-06-25اقتصادي

براساس توافق اوپک کشورها باید کاهش تولید نفت خود را جبران کنند


بر اساس توافق صورت گرفته در اجلاس اوپک، کشورها تولید نفت خود را به همان سهمیه ای که سال 2016 تعیین شده بود، خواهند رساند.

- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بر اساس توافق صورت گرفته در اجلاس اوپک، کشورها تولید نفت خود را به همان سهمیه ای که سال 2016 تعیین شده بود، خواهند رساند.

اسدالله قره خانی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به نتیجه اجلاس اوپک، بیان کرد: اجلاس اوپک از ماه ها قبل زمانی که آمریکا از برجام خارج شد تولید نفت ایران را نشانه گرفته بود.

از آنجا که تولید نفت ایران یک میلیون بشکه در روز است اگر از بازار نفت خارج شود خلاء ایجاد خواهد شد و اسباب افزایش قیمت نفت را فراهم می کند که به دنبال آن قیمت بنزین هم در اروپا و هم در آمریکا افزایش می یابد لذا اعتراض هایی را در پی خواهد داشت.

برای اینکه این اتفاق نیفتد رایزنی هایی صورت گرفته بود تا اینکه در اوپک افزایش تولید اتفاق افتد و جایگزین تولید ایران شود و ما دیدیم که عربستان و روسیه اعلام کردند که آمادگی دارند یک میلیون افزایش تولید داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: در جلسه اوپک ابتدا بنا بر این بود که افزایش تولید اتفاق افتد، اما با رایزنی که وزیر نفت به اتفاق نمایندگان مجلس و تیم دیپلماسی ایران داشت این هدف محقق نشد و دیدیم که در قطعنامه پایانی همان طور که اعلام شد افزایش تولید ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

براساس توافق اوپک کشورها باید کاهش تولید نفت خود را جبران کنند

براساس توافق اوپک کشورها باید کاهش تولید نفت خود را جبران کنند