مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 تیر 1397 ساعت 12:252018-06-24اقتصادي

بورس هر روز یک قله تاریخی فتح می کند


امروز بورس تهران بار دیگر شاهد کانال شکنی های نماگر اصلی و صف خرید نوسان گیران بازار سهام بود، به طوری که فلزات اساسی و استخراج کانه های فلزی یک دست سبزپوش شدند کارشناسان دلیل عمده این رفتار بورس را رشد قیمت دلار در بازارهای غیر رسمی عنوان می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با این که تب افزایش شاخص کل بورس دیروز تا حدودی کاهش یافته بود، امروز بار دیگر نماگر اصلی بازار شروع به کانال شکنی کرد و به این ترتیب برای اولین در تاریخ بورس شاهد پشت سر گذاشتن تراز 112 هزار واحدی بودیم.

امروز بار دیگر صف های خرید سهام تشکیل شد و این صف های خرید سبب افزایش تقاضا گردید.

این موضوع به افزایش قیمت ها و در نتیجه افزایش نماگر اصلی بازار سهام دامن زد.

علی رغم این که در فروردین ماه گذشته دولت قیمت ارز را 4200 تومان اعلام کرد و رسما گفت که مبادله دلار با قیمتی بیش از 4200 تومان قاچاق محسوب می شود، امروز بعد از گذشت چند ماه شاهد این هستیم که قیمت دلار در بازارهای غیررسمی به بیش از 8000 تومان رسیده در عین حال این موضوع سبب شده بسیاری از شرکت های بورسی در دارایی های خود تجدید ارزیابی کرده و این موضوع قیمت سهام آنها را افزایش داده است.

از طرفی شرکت های صادرات محور با افزایش قیمت دلار سود شناسایی می کنند و این موضوع سبب افزایش قیمت سهم ها و در نتیجه شاخص کل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس هر روز یک قله تاریخی فتح می کند

بورس هر روز یک قله تاریخی فتح می کند