مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 تیر 1397 ساعت 12:002018-06-24بين الملل

مقاومت هند در برابر تحریم های آمریکا/ چابهار را تا 2019 می سازیم


چند هفته پس از اعلام تصمیم دولت ترامپ برای خروج از توافق هسته ای با ایران بسیاری از کشورها و شرکت ها تلاش می کنند تصویری دقیق از آینده تعاملات اقتصادی شان با ایران را ارائه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از آنکه تعدادی از شرکت های اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام حضورشان در ایران را متوقف کرده یا نسبت به آینده این همکاری ها تردید داشته اند، به نظر می رسد کشورهای آسیایی توان همکاری بیشتری با ایران خواهند داشت و در این بین دو غول اقتصادی آسیا یعنی چین و هند بیشترین بخش را در این ایام ایفا می کنند.

در کنار چین که در بسیاری از قراردادها و توافق های ماه های اخیر با ایران حضوری فعال داشته و در بخش های مختلف حمل و نقل یا به عنوان سرمایه گذار مستقیم یا به عنوان ارائه دهنده فاینانس فعالیت می کند، هند نیز در حوزه هایی مشخص حضور خود در ایران را ادامه خواهد داد.

بندر چابهار که در جنوب شرقی آب های خلیج فارس و دریای عمان قرار گرفته؛ در کنار نقش مهمی که در ترانشیپ ایفا می کند، می تواند به عنوان کوتاه ترین مسیر اتصال میان هند و کشورهای آسیای میانه و افغانستان به شمار آید.

از این رو دولت دهلی نو در طول سال های گذشته همواره نگاهی ویژه به این بندر ایرانی داشته و پس از اجرایی شدن برجام نیز برای نهایی شدن قرارداد" خود برای حضور در این بندر مهم ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقاومت هند در برابر تحریم های آمریکا/ چابهار را تا 2019 می سازیم

مقاومت هند در برابر تحریم های آمریکا/ چابهار را تا 2019 می سازیم