مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 تیر 1397 ساعت 11:202018-06-24فرهنگي

کشف تونل های مخفی زیر خانه سورگاه نطنز


محله تاریخی افوشته نطنز دارای 9 اثر تاریخی و منحصر به فرد است که در کنار یکدیگر قرار گرفته و اخیراً زمزمه هایی از کشف دهمین اثر تاریخی که راه های زیرزمینی در این محله اسرارآمیز است، - به گوش می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، شهرستان نطنز مملو از آثار تاریخی زیبا و منحصر به فرد است در دل شهر نطنز آثاری همچون مسجد جامع نطنز، بقعه شیخ عبدالصمد، آتشکده و آثار تاریخی افوشته نطنز بیش از دیگر آثار به چشم می آید که اخیراً محله افوشته و آثار تاریخی آن بیش از گذشته خبرساز بوده است.

در محله افوشته نطنز که محله ای زیبا و با طبیعتی دل نشین و سبز است، 9 اثر تاریخی با فاصله چند متری در کنار یکدیگر قرار گرفته است که موجب تمایز این مجموعه تاریخی با سایر نقاط شده است.

خانه سورگاه، بقعه میر سید واقف، بقعه سید حسن واقف، حمام، شربتخانه، آب انبار، حسینیه، مسجد و سر درب خانقاه، این 9 اثر تاریخی است که در کنار یکدیگر قرار گرفته است.

موضوعی که اخیراً در صدر اخبار قرار گرفته، کشف دهمین اثر تاریخی شگفت انگیز این محله یعنی تونل های زیر زمینی است که پیش از این مانند افسانه و سینه به سینه نقل شده بود.

وجود تونل های زیرزمینی توسط بزرگان افوشته نقل شده است در همین زمینه یکی از ساکنین محله افوشته نطنز که از قدیمی های این محل است در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف تونل های مخفی زیر خانه سورگاه نطنز

کشف تونل های مخفی زیر خانه سورگاه نطنز