مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 تیر 1397 ساعت 10:302018-06-24اقتصادي

منابع آب سمنان در سال 97 نرمال نیست


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: به جهت وضعیت نزولات جوی و کاهش بارندگی و اثرگذاری آن بر آبدهی چشمه ها، قنات ها و آورد رودخانه ها، سال 1397، - برای استان سمنان سال نرمال آبی نخواهد بود.

ایرج حیدریان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا افزود: میانگین بارش در شرایط نرمال و سال های آبی نرمال برای استان سمنان به طور متوسط سالانه 120 میلی متر است که امسال این میزان کاهش داشته و علاوه بر آن تغذیه مناسبی در آبخوان ها و منابع آبی استان صورت نگرفته و از همین رو، امسال، سال آبی نرمالی برای این استان نخواهد بود.

وی ادامه داد: در شرایط نرمال آبی، سالانه یک هزار و 183 میلیون متر مکعب از منابع آبی استان بهره برداری صورت می گیرد، که از این میزان، 238 میلیون متر مکعب از منابع آب سطحی و 944 میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی برداشت انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان اضافه کرد: این میزان آب برداشت شده، 86 درصد در بخش کشاورزی، 9 درصد در بخش شرب و 5 درصد نیز در بخش صنعت و خدمات مصرف می شود.

حیدریان همچنین از وجود 6 هزار و 204 منبع آبی در استان سمنان خبر داد و گفت: بیشترین میزان منابع آبی در استان را چاه ها به میزان سه هزار و 592 حلقه تشکیل می دهند که حدود 77 درصد منابع آبی را در بر می گیرند، همچنین یک هزار و 873 دهنه چشمه شامل 15 درصد از کل منابع آبی استان و 73


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع آب سمنان در سال 97 نرمال نیست

منابع آب سمنان در سال 97 نرمال نیست